MUNȚII FĂGĂRAȘ

Piscu Negru - Vârful Lespezi

roxana brumari

Traseu Complex Piscu Negru - Vârful Lespezi

Încă o zi cu vreme superbă în Făgăraș, sau cum am numit-o eu “ziua când am vrut să ajung pe Negoiu, dar am ajuns pe Lespezi”.

Cum așa?… ei bine, în acea zi traseul propus a fost Bâlea Lac-Vârful Negoiu. Doar în momentul când am ajuns un pic mai sus de Piscu Negru pe Transfăgărășan aflu că drumul este închis din cauza unei competiții sportive. Am simțit că-mi pică cerul în cap în acel moment, eram super dezamagită. Trebuia să găsesc o soluție repede pentru a nu pierde acea zi frumoasă făcând nimic, așa că am zis “hai să urc pe vârful Lespezi”.

Am început traseul la Complex Piscu Negru (marcat cu bulină roșie). Acesta începe cu o scurtă porțiune de pădure, urmând să iasă în golul alpin chiar în apropierea Stânii Lespezi.

Important de menționat este că acest traseu urcă susținut continuu, nu ai porțiuni de mers drept. Nu este catalogat ca un traseu dificil, ci mai degrabă mediu. Însă dacă nu aveți condiție fizică medie-bună, vă poate pune probleme.

Nu sunt porțiuni expuse pe traseu, doar că la un moment dat poteca este blocată de un bolovan mare care trebuie ocolit, vara nu pune probleme, însă iarna este de preferat să fie cățărat și descățărat pentru a evita riscul de a aluneca în prăpastie.

Pe parcurs ce înaintez pe traseu, priveliștile devin din ce în ce mai frumoase, iar norii de pe cer fac totul un spectacol. La toate acestea, am avut norocul să găsesc și multe tufe cu bujori de munte înfloriți în septembrie, dar și multe afine coapte pentru care mai făceam câte o pauză de savurat.

În fața mea spre est se întindea întreaga creasta estică a Făgărașului cu vârfurile: Lăițel 2.391 m, Laița 2.397 m, Paltinu 2.401 m, Vânătarea lui Buteanu 2.507 m, Capra 2.494m și tot așa mai departe.

Cât de frumos străpungeau razele de soare norii!

După 4 ore fără grabă ajung pe vârful Lespezi înalt de 2.517 m. Și ce panoramă extraordinară poate să ofere. Chiar dacă întreg peisajul era dominat de vârful Negoiu care îți fura ochii din prima clipă, nici restul nu era de ignorat.

varful lespezi

Chiar lângă un alt vârf de peste 2.500 m și anume Cornul Călțunului înalt de 2.510 m. Am vrut să merg și pe el, însă traseul nu era marcat și nu am găsit nicio variantă care să mi se pară sigură, așa că am renunțat. Eram și singură în acel moment și nu am vrut să risc. Rămâne pe o dată viitoare.

Priveliștea mea favorită de pe vârf a fost cea spre Lacul Călțun, Refugiul Călțun și o parte din creasta estică a Făgărașului. Greu ca o poză să încadreze toată acea frumusețe, dar măcar vă puteți face o ideea de cât de frumos se vede.

vârful lespezi

Și la final las această poză cu vârful Lespezi încadrat între vârful Cornul Călțunului și vârful Negoiu.

Eu am plecat destul de devreme pe traseu (undeva la 7 dimineața) și de asta am prins vârful liber, dar să știți că deobicei este destul de aglomerat.

Am coborât pe același traseu pe care am urcat, există și varianta de a face circuit, însă eu în acea zi nu eram în cea mai bună formă și de asta am ales să cobor pe același traseu pe care am urcat (este și varianta cea mai scurtă).

Pentru trasee eu folosesc hărțile de la mapy.cz și Munții Noștri.

Concluzii

Un traseu foarte frumos, în special ultima porțiune. Și nici nu este foarte greu, o condiție fizică medie și nu o să vă pună nicio problemă. Ca durată mi-a luat aproximativ 7 ore dus-întors.

De pe vârful Lespezi de poate continua și spre vârful Negoiu pentru cine dorește să le facă pe amândouă în aceiași tură.

Fotografiile sunt realizate cu acest aparat.

Dacă doriți puteți viziona și filmul călătoriei pe canalul meu de YouTube.

Dacă ți-a plăcut

recomand să citești următoarele postări

cheile șugăului
Circuit Cheile Șugăului
MUNȚII HĂȘMAȘ Cabana Ecolog – Peștera Tunel – Peștera Munticelu Cabana...
dealul repedea colinele iasului
Drumeție pe Colinele Iașului
COLINELE IAȘULUI Gara Bârnova – Poiana Rotundă – Dealul Repedea Gara...
piatra mare
Piatra Mare Primăvara
PIATRA MARE Dâmbu Morii – Prăpastia Urșilor – Cabana Piatra Mare – Ocolire Canion 7...