CHEILE BICAZULUI - HĂȘMAȘ

refugii panoramice
roxana brumari

Traseul de la Cheile Bicăjelului la Refugiul Piatra Poienii

Traseul către Cheile Bicăjelului începe din Cheile Bicazului din punctul numit Podul Ungurilor și urmează marcajul bandă galbenă până la prima bifurcație de unde trebuie urmat marcajul cruce galbenă.

Primul punct de interes al traseului este Podul Suspendat peste râul Bicăjel cu priveliște asupra Cascadei Chighenilor. Este un pic mai stabil decât majoritatea podurilor suspendate pe care am fost, însă dacă îți este rău de înălțime, tot îți dă un pic de emoții.

Încă aproximativ jumătate de oră de mers prin pădure și ajung la punctele de belvedere de la Turnul Negru (1048 m ) și ce spectacol mă așteaptă acolo. Cheile Bicazului în toată splendoarea lor.

Eu am fost atât de impresionată de priveliștea de aici, încât am petrecut o perioadă bună de timp admirând-o. Mașinile care traversau Cheile Bicazului păreau atât de mici, traficul încă era lejer deoarece era încă dimineață.

Pe cer tronau câțiva norișori pufoși care înfrumusețau și mai mult priveliștea. Ce spectacol îți poate oferi muntele în unele momente.

Următorul punct de belverede a fost cel care m-a împresionat și mai mult. La final de mai pădurea în diverse nuanțe de verde a fost o adevărată încântare. Iar pe stânci din loc în loc am întâlnit stânjenei de munte.

După o pauză lungă de admirat, mi-am continuat traseul către refugiul panoramic de pe Piatra Poienii. Și ce frumos este amplasat chiar pe buza muntelui, iar priveliștea asupra Pietrei Altarului (1147 m) și Cheilor Lapoșului este superbă.

Traseul de la Piatra Poienii la Muntele Ucigașul

După o scurtă repriză de ploaie cu gheață am continuat către Șaua Țifrea. Poiana Florilor în acest caz își merită numele, era plină de flori de primăvară în special ciuboțica cucului și orhideea de munte

Din Poiana Florilor am intrat pe strada Bicăjel care duce spre localitatea Lacul Roșu. În dreptul bisericii Sf. Ioan Botezătorul am găsit intrarea pe traseul care duce pe Muntele Ucigașul marcat cu triunghi roșu.

În prima parte traseul merge prin pădure, după iese în Poiana Dosu Ghilcoșului până aproape de cabina panoramică. Din nou o mare de ciuboțica cucului, orhidee de munte, crucea voinicului și păștiță.

Această cabină panoramică diferă un pic ca formă în comparație cu cea de la Piatra Poienii, însă priveliștea este la fel de spectaculoasă. La orizont se vede Lacul Roșu, Suhardul Mic (1344 m), Suhardul Mare (1504 m) și Vârful Licaș (1675 m).

Din loc în loc apare câte un petic de foioasă verde crud prin pădurea predominantă de conifere verde închis.

Aceste doua refugii panoramice sunt unice în România, iar în Europa mai sunt doar patru de acest gen. Dacă doriți să dormiți la unul dintre ele trebuie să sunați la Salvamont pentru cheie.

Data viitoare când o să fiu prin zonă o să rămân peste noapte la unul dintre ele. Consider că este o experiență cu adevărat memorabilă să vezi răsăritul sau apusul dintr-o asemenea locație.

Coborârea spre lacul Roșu am făcut-o prin poiana Ghilcoș (traseu marcat cu punct albastru) care este atât de pitorească. De dimineață eram plecată pe traseu și mă obișnuisem deja cu liniștea naturii.

Ei bine, povestea s-a schimbat când am ajuns la lacul Roșu unde era aglomerație și abia dacă aveai loc de oamenii care se plimbau pe malul lacului.

Concluzii

Majoritatea persoanelor aleg să facă acest traseu din două bucăți (circuit pe la cheile Bicăjelui și refugiul Piatra Poienii și separat Muntele Ucigașul și refugiul de acolo). Eu am ales să îl fac dintr-o bucată, chiar dacă este mai lung și mai alambicat. O să vă las aici traseul exact urmat de mine.

Cu tot cu pauze multe de pozat și filmat, traseul mi-a luat 8 ore. Ca dificultate este mediu și are o lungime de aproximativ 10 km.

Fotografiile sunt realizate cu acest aparat.

Dacă doriți puteți viziona și filmul călătoriei pe canalul meu de YouTube.

Dacă ți-a plăcut

recomand să citești următoarele postări

cheile șugăului
Circuit Cheile Șugăului
MUNȚII HĂȘMAȘ Cabana Ecolog – Peștera Tunel – Peștera Munticelu Cabana...
dealul repedea colinele iasului
Drumeție pe Colinele Iașului
COLINELE IAȘULUI Gara Bârnova – Poiana Rotundă – Dealul Repedea Gara...
piatra mare
Piatra Mare Primăvara
PIATRA MARE Dâmbu Morii – Prăpastia Urșilor – Cabana Piatra Mare – Ocolire Canion 7...
Mai Mult

4 thoughts on “Refugiile Panoramice din Cheile Bicazului (Piatra Poienii și Muntele Ucigașul)”

1. Foarte fain articolul si site-ul ca dealtfel si canalul de Youtube ! Minunat tot ceea de creezi, ne incanti de fiecare data ! Mult succes si carari insorite !!!